Fotokurs

Hej!

Idag har jag jobbat på kontoret på förmiddagen.

Sen körde jag till Piteå. På vägen dit blev jag stoppad av polisen. Tyckte det var lite konstigt när den ena polisen, inte han som vinkat in mig, böjde sig ner och stirrade på mig genom passagerarrutan. Men det visade sig att det var Per, en nyutbildad polis som jag känner.

Jag tycker det är bra att dom ökat blåskontrollerna. Nu är det andra gången jag blivit stoppad bara i höst. Hoppas dom lyckas stoppa många onyktra förare nu! Behöver jag säga att jag klarade mig genom kontrollen utan anmärkning? :)

Väl i Piteå blev det flamenco med årskurs 7. De ser alltid trötta och lite uppgivna ut i början av lektionen och sen blir det bättre o bättre ju längre lektionen går och på slutet är de som piggast och gladast! Nästan lite babbliga, så jag får säga åt dom att vara tysta och skärpa till sig! Nästa vecka ska de visa upp danser för sina föräldrar. Även flamenco. Hoppsan! De har gjort en dans nu som är ca 1 min 15 sek lång. Ska fundera på om jag tror att dom hinner göra längre.. Men annars är det ett rätt bra slut på dansen där. Vi får se!

Så här fina danssalar har dom på Svenska Balettskolan:


Efter undervisningen på Svenska Balettskolan blev det att skynda sig tillbaka till stan för att hinna på FOTOKURS! Jag ska ju gå en fotokurs på ABF i höst. Fyra tillfällen á 2 timmar och 15 min. Jag är riktigt peppad! Idag hade vi lite kortare lektion, men det får vi igen senare. Och det kanske var bra med en lugn start. Alla hade vi lite svårt att hitta alla knappar och inställningar som vi skulle hitta idag. Det var grundläggande men oh, så välbehövligt! Vitbalans, ISO, +/-, fokus osv. Jag ska plippa lite på kameran till nästa vecka och ladda inför fortsättning på kursen!

the extreme...


Pepp pepp!
/Pia

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken tjusig dansfröken!

2009-09-24 @ 22:34:43
Postat av: Maya

Jag hoppas att dom INTE hittar några fullisar ute på vägarna, för jag tycker inte dom hör hemma där!



Vilken oerhört fin danssal. LYX! Där skulle jag vilja dansa

Postat av: Linn

Snygg bild!!

Ska du inte lägga ut en bild på den nya soffan??

Kramis

2009-09-26 @ 14:34:17
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback