Banana harassment

Idag har jag fortsatt förra veckans jobbattack (jobbade då ca 70 timmar, minst) med att jobba elva timmar. Först nio timmars kontorsarbete och sedan två timmars dansplanering.

Dansplaneringen gick rätt bra och resulterade i att dansen som simonsongruppen ska göra mest troligt är klar nu. Helt otroligt! Det återstår bara att testa stegen och tankarna på gruppen och se om det funkar (nivåmässigt men även koreografiskt). Härligt!

Kände mig därför rätt nöjd med mig själv då jag gick hem från jobbet strax före kl tio. Började skriva ett sms till Jessica för att berätta hur duktig jag hade varit, men mitt i alltihop händer det här:

En röd volvo kör förbi och kastar en banan på mig!

Sinnesstämningen ändras genast från nöjd till chockad och arg och sedan irriterad och illa till mods. Ganska ont gör det i axeln också eftersom bananen träffar rakt på skulderbladet. Aj! Och vad äckligt! Inte nog med det så asgarvar dom som sitter i bilen. Hur kul kan det vara att göra illa någon med en äckelbanan? Puckon!

Resten av vägen hem är jag rädd för alla bilar som kör upp bakom mig. Tänk om det kommer mer bananer flygandes eller andra trakasserier?

Obehagligt!

Kan bara konstatera att jag inte alls tyckte det var lika kul som dom som satt i bilen...


Nu ska jag dricka te och äta en macka och försöka fokusera på hur duktig jag faktiskt varit ikväll som gjort resten av dansen klar! Halva dansen t o m!
Ska bli kul att testa det på eleverna imorgon.

Puss o gonatt,
Pia


Kommentarer
Postat av: Julia

HAHA, förlåt, men detta gjorde min kväll=) Darling, usch, det var hemskt, men det lät mkt roligt så här i efterhand! Det finns så många konstiga människor, som Josse just sa!! Jag kommer aldrig kasta en frukt på dig!



LOVE!! <3

Postat av: Maya

Men vilka puckon! Jag tolererar inte att någon kastar äckelbananer på min syster!

2010-04-27 @ 15:43:55
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Frida

Kan tänka mig att bananincidenten var en rätt otrevlig upplevelse, men lite kul låter det ändå... =) Hoppas axeln repat sig och att det hela inte satt bestående skador i form utav bananfobi.



Kramar!

2010-04-27 @ 19:38:31

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback