Helgen

Hej,

Igårkväll så var jag hemma själv. Jag bestämde mig för att ha lite fredagsmys. Åt brie på goda kex och drack ett glas vin samtidigt som jag kollade på Twilight. Filmen som har gjort miljontals flickor hysteriska. Den var helt ok. Absolut inte dålig. Men inte heller så där gudomligt bra som alla verkar tycka. Inte heller blev jag kär i Edward, om än han var väldigt vacker i många scener. Kanske lite av en besvikelse. Men jag tänker nog ändå se de andra två filmerna vid något annat tillfälle då jag är ensam hemma igen. Matte har nämligen ingen som helst önskan att se dom! :D



Idag är det lördag och det har varit en väldigt trevlig lördag om än det inte hänt jättemånga särskilda saker.
Började med en liten sovmorgon till tiosnåret nån gång. Steg upp o gjorde frukost till mig o Matte (som stigit upp tidigare än mig, men sen somnat om i soffan för ovanlighetens skull...). Efter det städade jag lite. Diskmaskin, tvättmaskin, skurade toan och dammsög. Skönt att få det gjort!

Och så kom Jessica hit kl tre och färgade utväxten på mitt hår. Det nästintill svarta är numera ljust rödbrunt. Det smälter ihop bra med det andra håret, om än det är lite mörkare än längderna. Helt ok resultat! :)
Var trevligt att ses en stund bara så där. Bjöd på kaffe också.

Efter det så grillade jag o Matte. Mycket gott. Vi spelade nåt parti yatsy, ganska vanligt här just nu. Sen gick vi ut i duggregnet och spelade lite basket på den blöta planen uppe vid getbergsskolan :D Matte vann idag också! Vi spelade "21" som var rätt poppis under högstadietiden. Andra gången vi spelat nu o Matte har vunnit båda gångerna. Idag kom vi faktiskt upp till 21 på samma omgång, men sen blev det lite straffskjutning o försten att sätta bollen vann. Mattias. Men nästa gång! Då ni! :D



Nu äre godnatt som gäller.
Hoppas ni njuter av helgen!

Pia

Kommentarer

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback