Jamie Oliver - Food Revolution

Ett program som fängslat mig nyligen är Jamie Olivers Food Revolution. Den brukar visas på söndagkvällar på teven. Lyckades pricka in att se både första och andra programmet på tv och nu har jag även sett del tre och fyra...

Det är fascinerande.
Häpnadsväckande.
Intressant.
Skrämmande.
Fruktansvärt.
Och riktigt bra.

SE DET!

Här är ett härligt klipp då de gör en flash mob för att locka folk att komma förbi "Jamies Kitchen" och lära sig laga mat:



Så försök att hitta något sätt att se serien. Gärna från början. Vet inte om det kanske visas på nån sida online. Eller om det kan hända att det går nån repris (eller om ni brukar ladda hem så kan det ju hända att det går att få tag i på den vägen...).

Inspirerande!


Själv har jag chockat min kropp genom att först gymma innan jobbet och sedan vara med på Bellas floor-barre-lektion efter jobbet. Hoppsan! Gymmet var nog bra. Körde mkt ben och så lite bänkpress för att jag tycker det är coolt. Hehe. Och floor-barren var riktigt härlig. Riktigt jobbig med kramp i en massa små muskler i ben och fötter. Helt klart nyttigt! Och sen efteråt så kändes det jättehärligt i kroppen. Kände sig verkligen härligt bra placerad. Som att skulderbladen bara föll på plats. Nice! Så det blir det absolut fler onsdagar.

Och så himla härligt det var med "dansen-börjar-om-stämningen". Pratade lite med några tjejer efter lektionen. Kul! Jag gillar att prata med ungdomarna (vilket får mig att låta väldigt gammal :D). Men dom är ju så härliga! Önskar att jag undervisade mer...


Nu börjar det vara dags att sova. På en liten stund. Imorgon är det ju också en dag... jobbajobbajobba, klippa mig :D, och sen styrelsemöte på aftonen. Blir säkert bra.

Många kramar,
Pia

Kommentarer

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback