Nyårsmenyn



Idag har vi fastställt menyn, handlat all mat och även en del från systemet och så har Matte förberett brödkorgarna och jag har lagat efterrätten. Nu ligger det en smarrig limeglasstårta i frysen och väntar på att bli uppäten imorgon! Bilden är på självaste limen som fick vara med i tårtan. Mums!

Jag tror att vår festmiddag imorgon kommer att bli toppensmarrig. Den är till stor del vegetarisk och det känns fräscht och bra! Hela kylen är fylld av grönsaker och ostar. Ser fram emot att få avnjuta det imorgon.

Men innan det är dags att äta middag så ska jag och Erika lyxa till det och åka till Eddahallen och gå på relaxavdelningen och njuta av bastu och bad. Njutning!

Matte har utlovat att grabbarna (han, roger o pontus) ska tillaga maten. Men jag undrar om vi inte allihop kommer att hamna inne i köket stundvis? Vi får väl se.

Efter spadagen så blir det väl att piffa på med lite smink och guldglitter. Duka, tända ljus, kanske hjälpa med maten, bjussa på en härlig välkomstdrink (som jag håller hemlig tillsvidare) och skåla med gästerna. Och så middag som ska avnjutas i flera timmar! Tolvslaget som ska hurras in med lite skumpa och så tänkte vi spela massa sällskapsspel. Wiiiiie!

Jag hoppas även att de flesta av grannarna inte ska vara hemma, alternativt har tänkt ha hejdundrande fester i sina lägenheter. Vore trist om alla andra i huset vill gå och lägga sig kl halvett och vi vill fortsätta tjoa och tjimma.

Hursomhelst ser jag fram emot en riktigt härlig kväll och ett härligt 2011.
Tänkte fortsätta uppåtkurvan:
2008: sämsta året i mitt liv
2009: bättre än 2008
2010: lite bättre än 2009
2011: massor bättre!

Det är planen. Jag och mitt älskade knä ska bli riktigt vältrimmade och utmana oss själva! Nu är det dags att bli bra igen!

Jag önskar er alla ett riktigt gott nytt år och så klart en härlig kväll imorgon!

Kramar,
Pia

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ni kommer helt säkert att bli mätta och belåtna efter en sån hejdundrande meny. Mums!



Ha en fin kväll och ett gott nytt år!

Postat av: Ida

Åh verkar bli en toppenkväll, vad smarrigt det lät :) Ha det så trevligt och GOTT NYTT ÅR!

Kramar

2010-12-30 @ 23:55:49
Postat av: Maya

Från oss alla till er alla, ett riktigt gott nytt år! :D

2010-12-31 @ 15:28:54
URL: http://mayan.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback