Putte Gran

Hej,

Idag har vi fått en gäst i vårt hem. Han heter Putte Gran och bor i vårt vardagsrum. Det enda han vill ha är vatten och lite kärlek så trivs han bra. Vi har hängt på honom massor med kärlek i form av röda bollar, silverglitter och lampor. Det håller han sig varm och go av. Hyran betalar han med att utstråla julstämning och förgylla vårat rum med lite bling-bling (nåja, ganska mycket... men vissa som bor här tyckte att allt skulle användas!)



Det är flera år sen vi hade liknande gäster i vårt hem, men det känns mysigt och riktigt trevligt. Känns också bra att ha någon i min egen längd här hemma. Här har ju då Putte en hatt på sig som gör att han ser lite längre ut än mig. Men vi är nog nästan precis lika långa. Kanske är han t o m lite kortare än jag, men då har han ju skor med klack på sig också.


Här är en bild på den vackra amaryllisbuketten som jag fick av mamma o pappa som födelsedagsuppvaktning. Den har blommat så praktfullt, men håller nu tyvärr på att vissna i kanterna. Jag tror jag ska köpa en ny bukett för det är så vackert! Har även tänkt köpa en till Liliann då vi ska dit på jullunch på julafton (Berndts nya).


Och här är en bild på tomten som jag fick av Maya då jag fyllde år. Hon har gjort den alldeles alldeles själv! Visst är hon duktig? Den har tyvärr tappat sin röda näsa, men jag tycker den är väldigt fin ändå. Ville självklart posa med Putte!

Jag o Matte var på stan idag och shoppade lite julklappar. Känns bättre nu. Börjar närma sig färdigt. Det är väl lite smågrejer kvar att köpa, men det hinner jag nog med på torsdag då jag jobbar halvdag och sen tänkte ansluta mig till min syster o min mamma på stan.

Så härligt det blir med jul!
Tack Putte för stämningen! :D
Och tusen TACK PAPPA för leveransen av herr Gran.

Om vi inte ses mer innan jul:
En riktigt härligt trevlig underbar julhelg hoppas jag att ni alla får!

Kramar,
Pia

Kommentarer
Postat av: Lisa

Mysigt med gran, och eran var söt även om man kanske inte såg så mycket av själva granen. =)



God jul på er!

Postat av: Maya

Men gud så söt Putte är. En MYCKET bättre bild än den Matte lagt upp.



Och du, jag tar med mig en ny näsa till tomten som faktiskt inte är en tomte utan en tomteflicka och hon heter Petra. :) tror jag glömde nämna det förut när du fick henne.

Putte och Petra lät ju faktiskt riktigt fint tillsammans.

2010-12-22 @ 00:04:05
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Mamma

Igår köpte jag en sån där amaryllisbukett m vas till oss själva. Det var inköp nr 4 av denna uppsättning. 1 - till mej själv på jobbet, 2 - till Pia, 3 - till Karin o Tommy för att dom skötte om hus o katter när vi var på semester.

2010-12-22 @ 08:00:22

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback