Soppfunderationer

Hej!

För er som inte vet så kan jag tala om att jag gillar hemmalagad soppa väldigt mycket. Det hänger kvar sen jag jobbade på Glädjekällan och vi gjorde soppor varje morgon under höst/vinter. Före det var jag en skeptiker till soppa eftersom jag ansåg att man bara blev mätt en liten stund...

Men, efter tiden på Glädjekällan har jag lärt mig att det är skillnad på soppor och soppor!

Hemlagat ska det absolut vara. Matiga härliga goda varma mysiga värmande soppor. Mums!

Så här kommer en efterlysning:
Har du något bra sopprecept?

Helst ett som inte är alltför avancerat, där det finns stor chans att man har ingredienserna hemma och som känns som vardagsmat. Det är klart... ligger ni och lurar på ett supergott lyxrecept så går även det bra!

Jag satt o letade lite på internet nu och funderar på att testa den här:
http://www.tasteline.com/recept/Illgron_soppa_med_fetaostrora

Vad tror ni om den? Det enda jag behöver köpa är isf grönkål (undrar om dom har det på ica moröhallen?), matlagningsgrädde, kesella och basilika. Ok, det kanske inte var så bara ändå... men jag har en massa broccoli i frysen som gärna skulle vilja användas snart.

Men kanske finns det ett bättre broccolirecept för soppa. Den här kanske var lite mager. Letar vidare... :)


Trevlig kväll!
Pia

Kommentarer

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback