Oh, äntligen!

Vilken skön känsla det är att sitta vid sin egen dator igen. Jag är verkligen dator- och internetberoende. Jag har ju kunnat låna Mattes dator + kollat lite internet på jobbdatorn men det är inte alls samma sak. T ex har jag ingen tillgång till alla tusentals bilder som finns på lilla rosa.

Så nu ska jag avsluta kvällen med att blogga från min älskling. Och sedan är det godnatt.

The story about the RÄKA:
Mattias har kommit på att han ska börja kalla mig för räkan. Det började för flera dagar sen och verkar ha fastnat. Kanske för att jag inte tycker att det passar mig att bli kallad räka. Men, enligt honom så ser jag ut som en liten räka då jag ligger i sängen på morgonen och vägrar stiga upp. Så, numer kallas jag räkan här hemma.
En morgon då han tvingat upp mig ur sängen och vi satt i soffan för att äta våran morgongröt så frågar han "ska vi se på det här eller vill du se nåt annat?" (vi brukar se tv-serier) och när jag tittar på skärmen är det bara en stor bild på en räka - den som senare hamnade på bloggen.

Pias nya egenpåhittade recept:
Vi har lite tajt om pengar och i måndags bestämde vi att vi skulle sno ihop något av ingredienser vi har hemma (och då var det inte handlat på ett tag). Jag funderade lite och lyckades komponera en riktigt fin maträtt. Så här gick vi tillväga:

Koka couscous i buljong
Koka röda och gröna linser i vatten efter behag (med salt)
Fräs skivad vitlök i olivolja i en stekpanna
Lägg ner valfria kryddor i pannan (spiskummin, garam masala och gurkmeja)
Stek couscousen och linserna i pannan (inte så länge)
Rör ner diverse grönsaker snabbt på slutet (purjo, rödlök, ruccola, gurka och coctailtomater)

Voila!
En supergod vegetarisk liten pytt:



Till det fick vi även något lyxigt - oliver. Oh, så gott! :)
Och det räckte till middag + två luncher till mig. Billigt och bra!

Veckans undervisning:
Igår var det tisdag och min ordinarie undervisningstid. Direkt simonsogruppen kom innanför dörrarna kunde jag se att dom var trötta och hade låg energi. De var dessutom bara sex st. Inte lätt! Dom jobbade väl på hyfsat bra men det kändes som att de var tunga i kropparna och inte hade så mycket ork. Då vi började med danskombinationen kom de till liv iaf. Jag tycker att jag hade bra saker att prata om ang teknik men man blir lite stressad och vill inte prata så mycket och länge då de redan är trötta.

Flamencon gick desto bättre. De var fyra st (av sex) där men mycket bättre energi! Vi började med att öva kastanjetter vilket är en nyhet för oss. Dom tycker det är svårt men roligt. Och det är det ju faktiskt.
Vi körde på rätt hårt. Mycket teknik och i ett ruskigt tempo. De blev alldeles rosiga om kinderna. Ont i fötterna också. Vi har verkligen kört mkt teknik nu i början av terminen och det är så skönt! Jag tror de uppskattar det också efter två terminer som haft mycket fokus på koreografi. Dom är verkligen en toppenfin grupp - synd bara att det är så få kvar! Och nu börjar de vara så duktiga att det känns lite svårt att ta in nya.

Simonson med Dansväxthuset idag. Sååå bra! Trots snöstorm och kall lokal så kämpade de på riktigt fint. Vi körde teknik i lite drygt en timme och gick igenom många saker jag vill de ska tänka på. Och det känns som att dom lyssnar och tar in det och försöker använda det i övningarna också. Två timmars lektion kändes alldeles för kort idag! Vi hade kunnat hålla på säkert 15 min till! Härligt!



Övrigt:
Andra roliga saker som händer är att jag imorgon ska träffa Vickan och fika (förmodligen äta middag) på Wayne's kl 18. Ska bli kul! Vi hade tänkt hinna med en träff före jul men fick skjuta på det.

Jag har även bestämt en träff med Ninnie då hon kommer upp till Piteå nästa gång. Då blir det förhoppningsvis både dansträning och middag. Ska bli så kul! Känns som att vi har en massa saker att prata om.


Men nu är det godnatt som gäller!
kram på er,
Pian

Ps.
Höll på att glömma berätta om den här incidenten som hände idag:
Mitt i att jag höll på att gå igenom danskombinationen med DVH så ser jag att en av tjejerna har blod på foten. Påpekar detta för henne så att hon kan gå och sätta på plåster. Vi vet inte riktigt varför det började blöda men hittar även några små pölar på golvet. Lärare som man är så får man ju ta tag i saken och torka upp blodet. Woosh! Där hade de kunnat bli utan lärare, men Pia bet ihop och torkade blodet utan att svimma. När det gäller så funkar det!

Kommentarer
Postat av: Carro

Lektionen var jättebra & kul! Och förlåt för blodet haha ;D

Postat av: Carro

Ja, jag förstod nästan att det var något sånt! För det var ju inte direkt en flod av blod ;P



Men lycka till i fortsättningen på dvh! jag åker ju till thailand imorgon så vet inte om jag kommer hinna dansa något mer med dig!

Ha det bra! Kram!

2010-01-28 @ 23:24:23
URL: http://cmei.devote.se

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback