Mer Stockholm

Hej!

Nu är jag hemma från Stockholm efter en riktigt rolig helg tillsammans med min syster.

En lite snabb genomgång om vad vi har gjort:


Torsdag
Kvällsfika o lite prat innan sängdags

Fredag
Maya jobbade, jag åkte in till Fotografiska och tittade på olika fotoutställningar.

Bl a Lennart Nilssons "a child is born" som var helt fantastiska bilder inifrån människokroppen (och fortplantningsprocessen). Jag undrar hur han gått till väga för att ta alla dessa vackra, fantastiska bilder inne i kroppen? Det ser ut som att man befinner sig djupt djupt nere i havet eller ute i rymden... otroliga färger och alienbabies. Fantastiskt!

Såg även Annie Leibovitz stora utställning. Blandade bilder från porträtt av kändisar och hennes privatliv. De mer gripande bilderna var privatliv som dök upp med jämna mellanrum. Började nästan gråta fler ggr. Vackert!

Såg även tre andra utställningar, men dom gillade jag inte så mkt. En var av barn utklädda till vuxna, ledsna och hemska bilder. En var av småstadsmelankoli. Och den tredje var en man som fotat lik. Lite fascinerande, men också lite illamåendekänsla över det.



Gick därifrån kl tre. In till medborgarplatsen och strosade götagatan mot slussen. Shoppade en tröjklänning på Carlings. Mötte upp Maya. Köpte ett par crazy shoes :D Ett par skyhöga träskor. Kunde inte låta bli.


Sen åt vi sushi till middag. Mums, så gott! Varför öppnar det inget riktigt sushihak här i Skellefteå?


Efter sushin köpte vi bröllopspresent, åkte hem till Maya, gjorde pedikyr o manikyr och bara var.


Lördag
Vi gjorde oss fina, åt lunch, lockade hår osv..

Åkte till Engelbrektskyrkan där det var vigsel mellan Jenny och Daniel. Det var jättevackert och Jenny var som en prinsessa. Både jag och Maya grät nästan flera ggr. Det tårades i ögonen. Så fint!

Tyvärr var vädret inte alls roligt eftersom det stormade och regnade. Att locka håret var definitigt i onödan... Efter kramarna utanför kyrkan hade vi båda två risbuskar på huvudet som inte gick göra mycket åt.

Middag på Hoummus, den libanesiska restaurangen där vi firade pappas 60-årsdag. Supergott även denna gång! Men man kan konstatera att det är ovärt att ta smårätter med kött. Den vegetariska är bättre!d

Efter att ha ätit i nästan tre timmar åkte vi ut till Jakobsbergs gård i Bredäng, där festen var. Brudparet hade valt att äta middag med familjen och sedan bjuda oss andra på efterfest kl 21. Vi fick iaf se då de dansade brudvals och skar tårtan. Sen blev det fika och disco. Kul!

Det var riktigt billiga priser i baren. Drink/cider/öl kostade 20 kr st. Bubbel eller vin kostade 15 kr. Så vi hann med några vändor där. Provade gin&tonic, rom&cola och bubblet. Och även lite vitt vin senare som Mayan inhandlade frikostigt ;)

Gjorde vårt bästa för att hålla igång dansen på discogolvet. Lite skum DJ men ändå helt ok. Kul!

När brudparet åkt iväg och festen avslutades så var vi några som tyckte att det inte var dags att gå hem riktigt än och som troppade in på Spy bar där vid kl två på natten nån gång... Hade riktigt kul, om än jag inte fattar hypen kring detta ställe? Det var ju bara otroligt trångt överallt? Och en massa smårum överallt. Jaja, vi fick iaf dansa lite till. Och som sagt, vi hade väldigt kul.

Jag och Mayan kom hem till henne vid halvsex på morgonen.
Jag stöp direkt i säng, medans Maya passade på att riva ner gardinstången i sina försök att vara snäll mot mig och dra för gardinerna. Jag tror braket störde mig mer än ljuset ;) Men sött var det.

Söndag
På söndagen tog vi inte många steg utanför Mayas mysiga soffa. Softish!

Och faktiskt ganska skönt att kunna ta det så pass lugnt då man är i Stockholm. Att inte känna pressen att hela tiden GÖRA något. Najs att liksom bara hänga med syrran.

Nu ska jag kämpa på med att lägga in lite bilder här o var i inlägget ovan. Och sen soooova! Skönt!

Godnatt,
Pia

Ps. på grund av att internet halvstrejkar och kopplar ner varannan minut ungefär så orkar jag inte börja ladda upp bilder från bröllopsdagen nu. Får ta det en annan kväll! Men se det positivt - bara något att se fram emot! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken fantastisk Sthlmstripp du verkar ha haft! Härligt! Jag hade hoppats på en bild på de nya dojjorna nyfiken. Det får du se till att fixa :)!



Gud vad kul med fotoutställning!!! Vart var den någonstans? Jag har sett några av Lennarts bilder. Helt grymma!!! Men lik :O? Det lät som ett märkligt objekt!



kram




Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback