bANANAs

Hej!


Ikväll har jag testat något nytt. Jag kände mig otroligt huslig dessutom.
Jag har fryst in bananer! Just det - fryst in bananer! :D
Skalat, skivat och fryst in i små påsar till framtida smoothies. Härligt!
Hade ett helt gäng bruna bananer som jag förstod skulle kastas före nån åt upp dom. Men nu ligger dom tryggt inbäddade i min frys i stället. Najs!

Känns dessutom som ett något vettigare alternativ än att slänga dom i hög fart från en bil på någon stackars ovetandes fotgängare...

Därför blir dagens självporträtt (har iaf en läsare som har röstat för att jag ska börja om med det) jag och mina bananer. Taget med webkameran.



Annars idag har jag jobbat på kontoret, fotat Jessicas dansgrupper (hör också till det jobbet, men sticker ut från en vanlig arbetsdag), cyklat till Erikslid och handlat på Konsum (helt najs med cykel! mitt knä och jag gillar det) och sedan, som sagt, bananas!

Nu är det dags att kvällsmysa lite i soffan och sen sova.

Förresten! Här är lite rolig info om bananer:
http://mollyshalsoblogg.blogspot.com/2008/05/bananen.html

Sov gott!
Pia

Kommentarer
Postat av: Ida

Men så smart! Nu slipper jag göra smoothies när jag egentligen inte är sugen bara för att bananerna är bruna. Det där var dagens kloka råd :) thanks! jag vill också slänga in en röst på självporträtten, det är kul :)

Postat av: Erika

superbra tips!

2010-05-06 @ 19:30:11
Postat av: Maya

Men jag har hört att om man fryser in bär och frukt så behåller man inte alla vitaminer, men jag vet inte om det är sant?

Men helt smart ändå, det borde jag med göra för jag är i en smoothie-period nu. Så smaskens med ett glas smoothie på morgonen.



Ett annat tips om bananer: Skiva och lägg på knäckemackan. Tyyyp det godaste som finns. Men beroendeframkallande!

2010-05-06 @ 22:16:52
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Ida

Nämen usch Mayan, banan på mackan, lät ju hemskt ;D

2010-05-09 @ 21:16:14
URL: http://idmi.blogg.se/traningspepp

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback