Jag har röstat - har du?

Idag har jag röstat. I förtid.

Jag hade lite panik innan jag skulle ner på stan eftersom jag inte riktigt visste vilket parti jag skulle lägga min röst på. Att jag skulle rösta
rödgrönt har jag vetat länge, men vilket rödgrönt parti jag skulle välja har jag varit lite osäker på.

Därför gjorde jag ett test på Svenska Dagbladet för att se om det kunde hjälpa mig att välja. Ett parti fick då övervägande många procent bland de andra. 59% för att vara exakt. Det var även samma parti som jag röstade på i förra valet. Och jag tror faktiskt att det stämmer rätt bra överens med mina åsikter. Så jag valde att lita på testet och magkänslan och röstade på detta parti. Och det känns riktigt bra.

Jag vill INTE bo i ett samhälle där de rika blir rikare och de fattiga fattigare. Ett samhälle där klyftorna ökar. Ett samhälle där man kan köpa sig snabbare och bättre vård om man har pengar. Ett samhälle som jagar de sjukskrivna och utförsäkrar dem. Nej, fy bubblan! Jag vill ha svensk välfärd. Ett land där alla är värda lika mycket oavsett hur rik man är, vilket kön man är, vilket ursprung man har eller skulle avvika på annat sätt.

Jag röstade på vänsterpartiet.


Jag har röstat - har du?
(om inte hoppas jag att du planerar att göra det senast på söndag)

/Pia Politik

Kommentarer
Postat av: jessica

Go girl! Röstade samma som du faktiskt! Håller med till 100%

Postat av: Johanna

Jag gjorde oxå det testet och fick mest procent på V. Det blir nog dem jag röstar på i slutändan. Men nej, jag har inte röstat ännu. Ska :)!

2010-09-15 @ 21:58:11
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag har inte röstat, ska göra det på söndag! Håller mig inom det rödgröna jag mé men måste kolla upp lite mer sakfrågor, som småbarnsförälder som kanske snart blir arbetslös så kan det vara rätt viktigt. Ps! Om du vill läsa min blogg så kan du skicka ett mail så lägger jag till dig!

2010-09-15 @ 22:45:39
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Erika

Jag ska åxå rösta bort den här skitregeringen. Funderar dock på att göra det på Söndag som en fin tradition. Dö borgare dö!

2010-09-16 @ 15:47:19

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback