Packning

Nu är det snart dags! Snart snart snart...

Senaste dagarna har jag varit förkyld och haft feber och igår mådde jag riktigt dåligt. Då jag kom hem från jobbet så åt jag middag (tack matte!) och sen somnade jag direkt. Vaknade till vid niosnåret, drack kvällste och sen blev det sängen och sova sova sova. Men det tycks ha hjälpt för idag har jag mått mycket bättre!

Min andra lilla förkylningskur (räknas sömnen då som den första?) är att jag har ätit ingefära samt bryggt te på färsk ingefära. Och det är riktigt gott! Dessutom är jag helt övertygad om att det fungerar. Så testa det nästa gång ni har en förkylning! Känns även som att det rensar luftvägarna och igentäppta bihålor/näsborrar.

Så idag efter jobbet har energin varit mycket bättre än igår. Började med att Matte, som har ledigvecka i veckan, hade lagat en riktigt god fisksoppa, som vi åt. Den innehöll bl a båtviksfisk, räkor, röd currypasta, creme fraiche och tre slags lökar. Supergod! Både stark och len. Mums!


Efter maten åkte vi upp till solbacken en sväng. Och sen har jag påbörjat packningen. Har rätt mycket nerstoppat i väskan, men ändå inte. Rätt mycket av det som står på min packlista, men inte en massa överflödiga prylar. Jag har tvättat en maskin och förberett ytterligare en (men kan inte hitta min svarta stickade polotröja som jag verkligen vill ha med mig!). Nu ligger kamerabatteriet på laddning och jag ska tömma minneskortet om en liten stund. Passen är nerpackade, sjukförsäkringskorten har kommit med posten idag, jag har checkat in och skrivit ut boarding cards, SJ-kvitton och hotellbokningsbekräftelsen.

Och - vi åker ju inte förrän imorgonkväll! Så jag känner att jag ligger rätt bra till.

Imorgon blir det att jobba, äta middag, duscha, packa det sista och sen åka till Jörn och ta nattåget till Stockholm. Förhoppningsvis är det framme i tid (är lite nervös över det) kl 10.02 på centralstation så att vi kan köpa lite sushi till lunch innan det är dags att ta flygbussen till Skavsta och flyga till PARIS!!!

Åh, vad jag längtar!
Det ska bli så otroligt roligt och härligt och spännande. Och kul att se alla kända monument och turistgrejer. Gott att äta massa smarrig mat och nåt glas rött. Lyx att bo på hotell (om än det inte är ett lyxhotell).



Jag tror inte det kommer så många uppdateringar från själva resan. Kanske medans vi är inom Sveriges gränser. Och eventuellt om vi slinker in på nåt internetcafé eller kanske kan använda wifi på hotellet. Jag säger att vi inte kommer att uppdatera så får det bli en glad överraskning om vi gör det!

Kram på er!
Pia

Kommentarer
Postat av: Ida

Ha det så supermysigt och njuuut :) Och tack för examensgratulationerna. kraam

Postat av: Johanna

Ha det bäst nu!!! Jag är inte ett dugg avis ;)!

2011-01-11 @ 23:30:21
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: fbvoievo

Jor ixabiveva, rate iceveso kozopovaf ninivi ujev mal umalij, lopan upabe:)

2012-10-16 @ 14:48:06
URL: http://www.bahapigabo.com

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback